Encefalitas - tai galvos smegenų uždegimas - sunki virusinė infekcija. Ligos metu vyksta galvos ir nugaros smegenų bei jų dangalų uždegimas. Priklausomai nuo ligos sunkumo ir sukėlėjo, ligos eiga, intensyvumas ir pasekmės būna skirtingos. Numatyti, kaip encefalitas paveiks individo organizmą sunku, todėl ypač svarbi savalaikė diagnostika ir gydymas.

Dažniausias žinomas encefalito sukėlėjas - erkių pernešamas virusas, tačiau ši liga gali būti ir komplikacija tokių ligų, kaip gripas, reumatas, šiltinė ir kt.

Egzistuoja dvi pagrindinės encefalito rūšys:

• Pirminis encefalitas (pvz., erkinis encefalitas, enterovirusų sukeltas encefalitas, pūslelinės sukeliamas (herpetinis) encefalitas) - juo susergama, kai virusas tiesiogiai pažeidžia smegenis. Infekcija gali būti vietinė arba plačiai paplitusi organizme.

• Antrinis encefalitas - juo susergama, komplikuojantis virusinei ar bakterinei infekcijai. Sutrinka imuninės sistemos veikla - vietoj to, kad ši atakuotų infekciją sukeliančias ląsteles, imunitetas puola smegenų ląsteles.

Encefalito pirminiai simptomai dažnai primena gripo simptomus:

• Galvos skausmas;

• Staigiai pakilusi temperatūra;

• Raumenų ir sąnarių skausmai;

• Silpnumas.

Sunkesni simptomai gali būti:

• Sumišimas ar net haliucinacijos;

• Traukuliai;

• Vietinė nejautra ar paralyžius;

• Klausos ir kalbos sutrikimas;

• Sąmonės praradimas.

Jeigu patiriate sunkesnius, su encefalitu asocijuojamus simptomus - nedelsiant kreipkitės į skubios medicininės pagalbos skyrių.

Gydytojų neurologų sąrašą rasite čia.

Infekcinių žymenų tyrimai