Laringitas - gerklų gleivinės uždegimas, viršutinių kvėpavimo takų liga. Gerklos be kvėpavimo funkcijos, atlieka ir balso produkavimo funkciją - jose yra balso stygos. Normaliai judėdamos ir susiglausdamos balso stygos sukelia garso vibracijas, leidžiančias žmogui kalbėti. Tačiau sergant laringitu, kyla gerklų gleivinių  uždegimas, balso klostės paburksta,  ir tai keičia žmogaus balsą - jis tampa užkimęs, kartais ir visai neatpažįstamas.

Kodėl atsiranda?

Laringitas gali pasireikšti ūmine arba lėtine ligos forma. Ūminis laringitas dažniausiai būna nesunkios eigos ir praeina savaime per kelias dienas arba gali trukti iki savaitės. Ligos priežastys gali būti šios:

• Virusinė infekcija;

• Balso stygų pervargimas, pertempimas, agresyvus tabako dūmų poveikis;

• Bakterinė infekcija.

Lėtinis laringitas diagnozuojamas kai užkimimas tęsiasi ilgiau nei 3 savaites. Lėtinį laringitą gali sukelti išoriniai ir vidiniai dirgikliai:

• Įkvėpiamos cheminės medžiagos, alergenai, dūmai;

• Gastroezofaginis refliuksas;

• Lėtinis sinusitas;

• Alkoholio vartojimas;

• Dažnas ir netaisiklingas balso naudojimas (dainuojant, šaukiant);

• Rūkymas.

Kaip pasireiškia?

Dažniausiai laringito simptomai tęsiasi iki 1-2 savaičių ir yra sukeliami virusinės infekcijos. Retesniais atvejais laringitą sukelia kitos priežastys ir tokiu atveju ligos eiga ilgėja. Laringito simptomai gali būti:

• Užkimęs balsas;

• Nusilpęs arba visiškai prarastas balsas;

• Gerklės sudirgimas;

• Gerklės skausmas;

• Išsausėjusi gerklė;

• Sausas kosulys.

Kaip tai gydoma?

Gydytojas turi įvertinti jūsų būklę ir paskirti tinkamą gydymą, ypač jeigu pasireiškia dauguma iš jau minėtų simptomų ir jie užtrunka ilgiau kaip savaitę. Reikalinga gydytojo otorinolaringologo apžiūra, tam tikrais atvejais gali būti reikalinga nosies, nosiaryklės, gerklės apžiūra panaudojant endoskopą. Esant ūmiai ligai pacientui yra rekomenduojama tausoti balsą - nekalbėti, nešaukti, nešnabždėti. Siekiant palengvinti ligos simptomus, pacientui dažnai rekomenduojami šilti skysčiai, arbatos iš vaistinių augalų bei garų inhaliacijos.

Jeigu ligos sukėlėjas - bakterijos, yra skiriami antibiotikai, tačiau tai nutinka itin retai.

Būklei negerėjant, išliekant užkimimui ilgiau kaip 3 savaites, būtina gydytojo otorinolaringologo konsultacija - gali būti diagnozuojamas lėtinis laringitas ir taikomi atitinkami gydymo metodai.

Gydytojų otorinolaringologų sąrašą rasite čia.

Kitos gydytojų otorinolaringologų atliekamos paslaugos:

Nosies, nosiaryklės endoskopiniai tyrimai