Pūslelinė - tai Herpes simplex 1 ir 2 tipų (HSV 1 ir HSV 2) viruso sukelta infekcija, kuri pasireiškia gleivinės, odos, o kartais ir centrinės nervų sistemos ar net vidaus organų pokyčiais.

Kodėl atsiranda?

Pūsleline užsikrečiama artimo fizinio kontakto su infekuotu asmeniu metu, pvz. bučiuojantis arba lytinio kontakto metu. Taip pat neretai šis virusas įgaunamas tiesioginio kontakto metu iš tėvų, per gimdymą mama jį gali perduoti savo vaikui. Pūslelinės simptomų atsinaujinimą gali paskatinti nusilpęs imunitetas, stresas ar gretutinės ligos, tokios, kaip peršalimas. Taip pat pūslelinės atsinaujinimą gali paskatinti odos pažeidimas - nudegimas arba odos nušalimas.

Kaip pasireiškia?

Pūselinės simptomai kinta, priklausomai nuo stadijos:

• Dilgčiojimas ir perštėjimas. Daugeliui žmonių šie simptomai pasireiškia dieną prieš iškylant pūslelėms.

• Pūslelės dažniausiai iškyla ant lūpų ar aplink jas, aplink nosį, ant žandų ar net burnoje.

• Šašai. Pūslelės sprogsta, jų vietoje lieka erozija - žaizda, formuojasi šašas ir gija dažniausiai be randų.

Pirminiais pūslelinės simptomais taip pat gali būti karščiavimas, dantenų skausmai, gerklės skausmas, galvos skausmas bei padidėję limfmazgiai.

Kaip gydoma?

Pūslelinė yra nepagydoma. Vieną kartą persirgus pūsleline, imunitetas nėra įgyjamas ir pūsleline galima susirgti pakartotinai. Tačiau galima palengvinti pūslelinės simptomus. Dažniausiai tam naudojami medikamentiniai tepalai ir kremai, turintys antivirusinių savybių. Tinka ir cinko turintys preparatai, taip pat preparatai skatinantys audinių gijimą.

Esant sunkioms, išplitusioms pūslelinės formoms ar jai kartojantis dažnai, gali būti taikomas sisteminis gydymas priešvirusiniais vaistais. Visus išvardytus preparatus skiria gydytojas dermatovenerologas.

Gydytojų dermatovenerologų sąrašą rasite čia.

Kitos klinikoje teikiamos dermatologijos paslaugos:
Randų šalinimas ir gydymas
Frakcinė mikroadatinė radijo dažnio terapija su Potenza™
Infekcijų sukėlėjų tyrimai