Apie tai, kas yra nagų grybelis, ir kaip juo susergama, rašėme čia ir čia. Šiandien dalijamės 4 praktiškais patarimais, ką daryti, jei šios nemalonios ligos visgi nepavyko išvengti.

1. Neatidėliokite!

Ši liga klastinga – prasidėjusi tik nuo vieno piršto nago, vėliau nesunkiai plečia savo teritoriją kituose naguose. Nors ir sklando mitai, jog grybelis – apsileidusių, netvarkingų žmonių liga, grybelio visiškai nereikia gėdytis, o kovoti su šia liga raginama kaip įmanoma skubiau. Anot klinikos dermatovenerologės Sandros Bytautienės, pirmiausia gali pradėti tik niežėti kojų tarpupirščius, o pėdose atsirasti smulkių pleiskanų. Šiek tiek vėliau nagai pasidaro nebe skaidrūs, praranda blizgesį, galai pasidaro trupantys, gali būti atšokę nuo plokštelės. Vėliau nagas pagelsta, tampa nelygus, sustorėjęs, gruoblėtas. Iš pradžių gali būti pažeidžiamas tik vieno piršto nagas, vėliau nagų grybelis plinta ir į kitus nagus. O štai jei infekcija pateko giliai po nagu, ten esanti oda pastebimai praranda jai įprastą spalvą, įvyksta aiškiai pastebima nago deformacija. Pastebėję pirmuosius ligos požymius, nedelsiant kreipkitės į gydytoją-dermatovenerologą. Kuo greičiau bus pradėtas gydymas, tuo greičiau šią ligą pažabosite.

2. Venkite uždaro tipo avalynės.

Vasarą tai padaryti yra lengviau, nei šaltuoju metų sezonu. Pradėję gydymo kursą (medikamentinį ar lazerinį), tačiau visą dieną praleidžiant uždaro tipo batuose, suteikiate tobulas sąlygas, infekcijos plitimui. Nagų grybelis mėgsta šiltas ir drėgnas terpes, todėl nenuostabu, kad gydytojai-dermatovenerologai dažnai perspėja būti atsargiems baseinuose, pirtyse, bendro naudojimo dušuose, pliažuose. Po bet kokių maudynių kojas ir tarpupirščius būtina sausai iššluostyti ir, kiek įmanoma, avėti basutes, gumines šlepetes ar pan. Nesilaikant šios taisyklės, gydymo kursą tik prailginsite!

3. Dezinfekcija – geriausias jūsų draugas!

Avalynės dezinfekcija yra būtina, tačiau tam, kad ji iš tiesų padėtų – leiskite pilnai išdžiūti visiems dezinfekuotiems paviršiams. Vaistinėse rasite specializuotų priemonių, leisiančių patogiai paruošti avalynę dėvėjimui. Tačiau prisiminkite taisyklę, kad grybelinė infekcija mėgsta drėgnas terpes, net jeigu drėgnumas yra nuo dezinfekuojančio skysčio. Kol šis pilnai nenudžius, neavėkite avalynės. Taip pat yra pravartu į cheminę valyklą nunešti kilimus, grindis plauti dezinfekuojančiosiomis valomosiomis priemonėmis. Atminkite, kad net jeigu infekcijos nematote plika akimi – gali būti užsikrėtę visi nagai. Todėl būtina dezinfekuoti visus nagus – tiek rankų, tiek kojų.

4. Karštis naikina grybelinę infekciją.

Nors nagų grybelis yra nemaloni liga, ją galima pažaboti. Nagų grybelis gali būti gydomas vietinės terapijos būdu su tepalais, tačiau tai yra mažai efektyvu, todėl kaip monoterapija gydant rankų ar kojų nagų grybelį paprastai nenaudojama. Chirurginis nago plokštelės šalinimas yra šiuo metu retai taikomas metodas, nes tai gali neišspręsti problemos, o sukurti papildomų – procedūra yra skausminga, pacientas tampa nedarbingu, o po tokio gydymo nagas gali ataugti nelygus ir negražus. Geriami vaistai yra toksiški kepenims ir inkstams, taip pat gali sąveikauti su kitais geriamais vaistais. Nagų grybelio gydymas lazeriu paprastai yra gerai toleruojamas ir saugus bei natūralus metodas. Procedūros metu, nagas yra veikiamas karščiu, taip po truputį žūsta ligos sukėlėjai. Esant poreikiui, lazerinį gydymą galima derinti su medikamentiniu, tačiau kuo anksčiau susigriebsite, tuo greičiau ir natūraliau atsikratysite šios nemalonios problemos!