Otorinolaringologijos (LOR) medicinos sritis nagrinėja ausų, gerklės ir nosies ligas. Gydytojas otorinolaringologas Jonas Smirnovas aptaria dešimt dažniausiai pasitaikančių LOR ligų, jų simptomus, keliamus pavojus, prevencijos būdus, gydymą ir sergamumo statistiką:

Alerginis rinitas

Simptomai: nosies užgulimas, čiaudulys, ašarojimas, sloga.
Pavojai: vidurinės ausies uždegimas, sinusitas, miego sutrikimai, sumažėjusi gyvenimo kokybė.
Prevencija ir gydymas: alergenų vengimas, antihistamininiai vaistai, intranaziniai kortikosteroidai, imunoterapija.
Sergamumo statistika: 10-30% suaugusiųjų ir iki 40% vaikų.

Tonzilitas

Simptomai: skausmas ryjant, karščiavimas, paraudimas ir patinimas tonzilėse.
Pavojai: paratonziliarinis abscesas, streptokokinis širdies uždegimas, glomerulonefritas.
Prevencija ir gydymas: higiena, skausmo ir karščiavimo mažinimas, gausus skysčių vartojimas, antibiotikai (esant bakteriniam tonzilitui), tonzilektomija (esant dažnai pasikartojančiam tonzilitui).
Sergamumo statistika: labai paplitęs vaikų ir paauglių tarpe.

Otitas

Simptomai: skausmas ausyje, karščiavimas, klausos praradimas, išsiskaros iš ausies.
Pavojai: infekcijos plitimas į kaulus, smegenis ar kitus organus, klausos praradimas, meningitas.
Prevencija ir gydymas: skiepijimas prieš pneumokoką ir Haemophilus influenzae tipo B (Hib), higiena, rūkymo vengimas, antibiotikai (esant bakterinei infekcijai), ausies drenažas (esant ilgalaikiam skysčio kaupimuisi ausyje).
Sergamumo statistika: apie 80% vaikų patiria bent vieną epizodą iki penkerių metų amžiaus.

Sinusitas

Simptomai: skausmas, nosies užgulimas, sloga, galvos skausmas.
Pavojai: infekcijos plitimas į kaulus, smegenis ar kitus organus, orbitinis celiulitas.
Prevencija ir gydymas: nosies ir sinusų higiena, drėkintuvų naudojimas, rūkymo vengimas, antibiotikai (esant bakterinei infekcijai), funkcionali endoskopinė sinusų operacija (FESS) (esant lėtiniam sinusitui).
Sergamumo statistika: apie 10-15% suaugusiųjų patiria sinusitą kasmet.

Laringitas

Simptomai: balso pokyčiai (balso praradimas, užkimimas), skausmas kalbant.
Pavojai: gerklų stenozė, infekcijos plitimas į trachėją ar bronchus, lėtinis laringitas.`
Prevencija ir gydymas: balso poilsis, alergenų ir rūkymo vengimas, higiena, drėgmės palaikymas, antibiotikai (esant bakterinei infekcijai), balso terapija, retais atvejais chirurginė intervencija.
Sergamumo statistika: dažnesnis suaugusiems ir vyresnio amžiaus žmonėms.

Meniere'o liga

Simptomai: periodiškas vertigo, klausos praradimas, ausies triukšmas (tinitas), ausies užgulimas.
Pavojai: ilgalaikis klausos praradimas, nuolatinis pusiausvyros sutrikimas.
Prevencija ir gydymas: druskos ir kofeino mažinimas dietoje, diuretikai, vestibiuliarinė terapija, intratimpaninis kortikosteroidų vartojimas, retais atvejais chirurginė intervencija.
Sergamumo statistika: 0,2-0,5% visų asmenų.

Faringitas

Simptomai: gerklės skausmas, ryklės paraudimas, karščiavimas, galvos skausmas.
Pavojai: streptokokinis širdies uždegimas, glomerulonefritas, abscesai.
Prevencija ir gydymas: higiena, skausmo ir karščiavimo mažinimas, gausus skysčių vartojimas, antibiotikai (esant bakteriniam faringitui).
Sergamumo statistika: labai paplitęs, dažniau pasitaiko šaltuoju metų laiku.

Eustachijaus vamzdelio disfunkcija

Simptomai: ausies užgulimas, spaudimas ausyje, klausos praradimas, ausies skausmas.
Pavojai: vidurinės ausies uždegimas, klausos praradimas.
Prevencija ir gydymas: nosies dekongestantai, intranaziniai kortikosteroidai, Eustachijaus vamzdelio manevravimas (pvz., žiovulys su uždara nosimi), adenoidų pašalinimas (esant adenoidų hiperplazijai).
Sergamumo statistika: dažniausiai pasitaiko vaikams ir suaugusiems su alergijomis ar nosies užgulimu.

Vestibuliarinis neuronitas

Simptomai: staigus ir stiprus vertigo, pusiausvyros sutrikimas, galvos skausmas, pykinimas.
Pavojai: lėtinis pusiausvyros sutrikimas, kokybės praradimas gyvenime.
Prevencija ir gydymas: virusų infekcijų prevencija, vestibuliarinė terapija, vaistai nuo pykinimo ir vėmimo, vaistai nuo vertigo (antivertiginiai vaistai).
Sergamumo statistika: 3,5% visų asmenų patiria šią ligą gyvenime.

Adenoidų hiperplazija

Simptomai: nosies užgulimas, knarkimas, miego apnėja, pasikartojantis otitas media ir sinusitas.
Pavojai: ilgalaikis nosies užgulimas, pakitusi veido struktūra, klausos praradimas, vidurinės ausies uždegimas.
Prevencija ir gydymas: alergijų kontrolė, antibiotikai (esant infekcijai), intranaziniai kortikosteroidai, adenoidų pašalinimas (adenotomija).
Sergamumo statistika: dažniausiai pasitaiko vaikams, ypač tiems, kurie kenčia nuo alergijų, rinito ar tonzilito.

LOR ligos yra dažnos ir įvairios, tačiau jų prevencija ir gydymas yra įmanomi. Alerginio rinito, tonzilito, otito medijos, sinusito, laringito, Meniere'o ligos, faringito, Eustachijaus vamzdelio disfunkcijos, vestibuliarinio neuronito ir adenoidų hiperplazijos prevencijos būdai apima alergenų vengimą, tinkamą higieną, rūkymo vengimą ir drėgmės palaikymą.

Gydytojas otorinolaringologas  gali išrašyti vaistus nuo alergijos, antibiotikus, kortikosteroidus, rekomenduoti imunoterapiją, balso terapiją, vestibuliarinę terapiją, Eustachijaus vamzdelio manevravimą arba chirurgines intervencijas, priklausomai nuo ligos tipo ir sunkumo. Jei įtariate, kad sergate LOR liga, svarbu kreiptis į gydytoją, kad galėtumėte gauti tinkamą gydymą ir sumažinti komplikacijų riziką.

Gydytojų otorinolaringologų sąrašą rasite čia.

Klinikoje atliekamos paslaugos:

Audiometrija