Vidaus tvarkos taisyklės

  1. Pagrindinis
  2. »
  3. Vidaus tvarkos taisyklės

VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS

1. BENDROSIOS NUOSTATOS

1.1. UAB „BIOKLINIKA“ (toliau – įstaiga) vidaus tvarkos taisyklės (toliau „Taisyklės“) nustato pacientų kreipimosi į įstaigą tvarką, paslaugų nomenklatūrą ir asortimentą bei jų teikimo tvarką, įstaigos pacientų teises ir pareigas, taip pat reglamentuoja kitus, su paslaugų teikimu įstaigoje susijusius, klausimus.
1.2. Įstaigos darbuotojų teises ir pareigas nustato darbuotojų darbo sutartys, darbuotojų pareiginės instrukcijos, įstaigos darbo tvarkos taisyklės, šios Taisyklės, įstaigos teikiamų paslaugų kokybės valdymo dokumentai, kiti teisės aktai, norminiai bei vidaus dokumentai.
1.3. Įstaigos darbuotojai turi teisę nukrypti nuo šių Taisyklių, jeigu konkrečiu atveju formalus šių taisyklių laikymasis pažeistų arba galimai pažeistų paciento teises bei teisėtus lūkesčius. Bet koks nukrypimas nuo Taisyklių reikalavimų turi būti atžymėtas paciento medicininėje dokumentacijoje.
1.4. Šios Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, kitose teisės aktuose bei norminiuose dokumentuose vartojamas sąvokas.

2. ĮSTAIGOS DARBO LAIKAS

2.1. Įstaiga teikia sveikatos priežiūros paslaugas adresu: Studentų g. 37, Kaunas.
2.2. Įstaigos darbo laikas yra:
2.2.1. Bendras Įstaigos darbo laikas – nuo 8:00 val. iki 20:00 val.;
2.2.2. Pacientų priėmimui – nuo 9:00 val. iki 20:00 val. darbo dienomis ir nuo 9:00 val. iki 15:00 val. šeštadienį, sekmadienį nedirbama.
2.2.3. Administracijos darbo laikas – nuo 8:00 val. iki 17:00 val. darbo dienomis (pietų pertrauka nuo12:00 iki 13:00 val.);
2.3. Įstaigos darbo laikas nurodomas pacientams matomoje vietoje: ant lauko (išorės) durų, interneto svetainėje.

3. ĮSTAIGOS TEIKIAMOS PASLAUGOS, NEMOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO ĮSTAIGOJE TVARKA

3.1. Vykdydama veiklą, Įstaiga teikia šias ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugas (toliau „Paslaugos“):
3.1.1. Antrinės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros medicinos: vidaus ligų, neurologijos, kardiologijos, endokrinologijos, dietologijos, gastroenterologijos, alergologijos ir klinikinės imunologijos, otorinolaringologijos, oftalmologijos, dermatovenerologijos, akušerijos ir ginekologijos, urologijos, fizinės medicinos ir reabilitacijos, ortopedijos ir traumatologijos, anesteziologijos ir reanimatologijos, chirurgijos, kraujagyslių chirurgijos, neurochirurgijos, estetinės chirurgijos;
3.1.2. Ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros medicinos: homeopatijos, radiologijos (ultragarsiniai tyrimai);
3.1.3. Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros medicinos – šeimos medicinos;
3.1.4. Bendrąsias asmens sveikatos priežiūros: akušerio praktikos, slaugos (bendrosios praktikos slaugos), kineziterapijos, masažo.
3.2. Vadovaudamasi teisės aktų nustatyta tvarka, Įstaiga visiems pacientams teikia nemokamą būtinąją medicinos pagalbą. Kreipiantis į Įstaigą dėl skubiosios medicinos pagalbos gydytojo siuntimas ar išankstinė registracija neprivalomi.
3.3. Būtinoji medicinos pagalba pacientui turi būti suteikta neatidėliotinai. Jeigu Įstaigoje nėra galimybių laiku suteikti tinkamą būtinąją medicinos pagalbą arba jei Įstaiga pagal savo kompetenciją pacientui būtinosios medicinos pagalbos suteikti negali, ji turi informuoti apie tai pacientą ir užtikrinti, kad pacientas, kaip įmanoma greičiau, būtų pervežtas į kitą sveikatos priežiūros įstaigą.

4. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į ĮSTAIGĄ TVARKA

4.1. Įstaigoje priimami tik iš anksto užsiregistravę pacientai, išskyrus atvejus, kai atvykus neregistruotam pacientui yra neužimtas reikalingas specialistas.
4.2. Pacientai registruojami įstaigos darbo laiku – telefonu arba jiems atvykus į įstaigą, o taip pat elektroninio registravimo būdu.
4.3. Pacientui registracijos metu suteikiama informacija apie dirbančius sveikatos priežiūros specialistus, jų kvalifikaciją, darbo grafiką, teikiamų paslaugų rūšis ir kainas. Registruojantis pacientui pasiūloma palikti savo telefono numerį.
4.4. Kai pacientas užsiregistruoja atvykęs į įstaigą, jam išduodama apsilankymo kortelė, kurioje nurodoma jo apsilankymo data (mėnuo, diena), valanda ir gydytojas.
4.5. Už pacientų registraciją ir informacijos jiems suteikimą atsakingi administratoriai, akušeriai-administratoriai, slaugytojai-administratoriai;
4.6. Atvykdamas į kliniką pirmą kartą pacientas turi turėti pasą ar kitą asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
4.7. Apie numatytą vizitą pacientui gali būti iš anksto priminta telefonu, SMS žinute arba elektroniniu paštu.
4.8. Pacientai privalo atvykti į įstaigą 5-10 minučių prieš numatytą vizito laiką. Pacientai, pavėlavę daugiau nei 15 min., gali būti nepriimami.
4.9.
4.10. Jei pacientui yra skirtas konkretus priėmimo laikas ir įstaiga savo iniciatyva nori jį pakeisti, naujas priėmimo laikas pacientui, palikusiam savo telefono numerį, turi būti praneštas ne vėliau kaip prieš 12 valandų iki planuoto priėmimo pradžios, išskyrus nenumatytus atvejus.
4.11. Įstaigos gydytojai turi teisę atsisakyti teikti sveikatos priežiūros paslaugas, jei paciento veiksmais ir (arba) elgesys pažeidžia Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme nustatytas paciento pareigas, prieštarauja gydytojo profesinės etikos principams arba gali sukelti realų pavojų paciento ar gydytojo gyvybei, išskyrus atvejus, kai teikiama būtinoji medicinos pagalba.
4.12. Už pacientui suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas pacientas sumoka Įstaigoje. Sumokėjus už mokamas paslaugas pacientui atiduodamas kasos aparato kvitas.

5. PACIENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS

5.1. Įstaigoje pacientai naudojasi visomis teisėmis, numatytomis Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, o taip pat kitomis įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytomis teisėmis. Įstaigos pacientų teisės negali būti varžomos dėl jų lyties, amžiaus, rasės, pilietybės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų, seksualinės orientacijos, genetinių savybių, neįgalumo ar dėl kokių nors kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių.
5.2. Kiekvienas Įstaigos pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir sveikatos priežiūros įstaigos personalo pagarbų elgesį teikiant sveikatos priežiūros paslaugas pacientui. Kiekviena intervencija į paciento sveikatą, įskaitant tyrimus, turi būti atliekama laikantis atitinkamų profesinių pareigų ir standartų.
5.3. Pacientams turi būti teikiamos moksliškai pagrįstos nuskausminamosios priemonės, kad jie nekentėtų dėl savo sveikatos sutrikimų.
5.4. Paciento kūnas ar jo kūno dalys neturi būti naudojamos komercinei naudai gauti.
5.5. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie Įstaigoje teikiamas paslaugas ir galimybes jomis pasinaudoti.
5.6. Įstaigoje pacientui turi būti pateiktas jį gydančio gydytojo vardas, pavardė, pareigos ir informacija apie kvalifikaciją. Pacientas turi būti supažindintas su Taisyklėse nustatytomis paciento teisėmis ir pareigomis. Pacientas turi teisę gauti diagnozės bei gydymo aprašymą.
5.7. Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę šių Taisyklių 7 skyriuje numatyta tvarka.
5.8. Pacientas turi teisę sužinoti kito specialisto nuomonę apie savo sveikatos būklę ir siūlomą gydymą bei diagnozę.
5.9. Pacientai, įskaitant nepilnamečius pacientus nuo 16 iki 18 metų, gali būti gydomi arba jiems teikiama kokia kita sveikatos priežiūra ar slauga, tik kai yra jų sutikimas. Sveikatos priežiūra ar slauga nepilnamečiams pacientams iki 16 metų teikiama, kai yra jų atstovų sutikimas, išskyrus atvejus, jei tokio sutikimo prašymas prieštarautų nepilnamečio paciento interesams.
5.10. Kai laikantis sveikatos priežiūros normų yra galimybė rinktis diagnostikos ir gydymo metodikas, pacientas turi būti supažindintas su šių metodikų ypatybėmis ir jam turi būti suteikta pasirinkimo galimybė. Pacientų, įskaitant nepilnamečius pacientus nuo 16 iki 18 metų, pasirinkimas įforminamas raštu. Už nepilnamečius pacientus iki 16 metų, taip pat už kitus pacientus, kurie dėl savo būklės negali objektyviai vertinti diagnostikos ir gydymo metodikų, pasirenka ir pasirašo jų atstovai. Jeigu yra nesutarimų tarp nepilnamečio paciento iki 16 metų ir jo atstovų, tai diagnostikos ir gydymo metodikas parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio interesus.
5.11. Pacientas bet kada raštu gali atšaukti savo sutikimą gydytis. Kai pacientas yra tokios būklės, kad negali pareikšti savo valios dėl sutikimo gydytis ir dėl diagnostikos bei gydymo metodikų pasirinkimo, kiek įmanoma, nepakenkiant paciento interesams, atsižvelgiama į jo aukščiau raštu pareikštą valią. Kai nėra nustatyta tvarka išreikštos paciento (jo atstovo) valios, slauga, diagnostika ir gydymas gali būti taikomi tik įstatymų nustatytais pagrindais ir tvarka, kai yra reali grėsmė paciento arba aplinkinių asmenų sveikatai ar gyvybei. Teikiant būtinąją (pirmąją ar skubiąją) medicinos pagalbą pacientui, kuris dėl amžiaus ar sveikatos būklės negali tinkamai išreikšti savo valios, yra būtinas paciento atstovo sutikimas. Pacientas, kiek įmanoma, dalyvauja, kai sprendžiamas sutikimo gydytis klausimas. Pagalba gali būti suteikiama be atstovo sutikimo, jei jo nėra arba sutikimo negalima gauti laiku, arba atstovas atsisako duoti sutikimą, o medicinos pagalbos suteikimas atitinka paciento interesus. Apie tai pažymima paciento medicinos dokumentuose.
5.12. Jeigu paciento, kuris dėl amžiaus ar sveikatos būklės negali išreikšti savo valios, atstovas atsisako duoti sutikimą gydyti, kuris nėra skubus, o medicinos pagalbos suteikimas atitinka paciento interesus, toks paciento gydymas galimas, jei yra gydytojų konsiliumo, Įstaigos medicinos etikos komisijos ar Lietuvos bioetikos komiteto sutikimas. Gydančio gydytojo prašymu Įstaigos administracija sudaro gydytojų konsiliumą. Į medicinos etikos komisiją ar Lietuvos bioetikos komitetą gali kreiptis Įstaigos administracija ar gydantis gydytojas. Paciento, psichikos ligonio, nesugebančio teisingai įvertinti savo sveikatos būklės, gydymo ypatumus nustato Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatymas. Visais atvejais pacientas, kiek įmanoma, dalyvauja duodamas sutikimą gydyti.
5.13. Prieš prašant paciento sutikimo, pacientui (jo atstovui) išaiškinami intervencijos į paciento sveikatą tikslas, pobūdis, padariniai ir pavojai. Sutikimas dėl paslaugų, dėl kurių nesudaryta sveikatos priežiūros paslaugų sutartis, patvirtinamas paciento (jo atstovo) parašu paciento medicinos dokumentuose.
5.14. Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie pacientų gyvenimo faktus gali būti renkama pacientų sutikimu ir tik tuo atveju, jei tai yra būtina diagnozuoti ligą, gydyti ar slaugyti.
5.15. Įstaigoje duomenys apie paciento buvimą Įstaigoje, jo sveikatos būklę, jam taikytas diagnostikos, gydymo bei slaugos priemones įrašomi į nustatytos formos ir rūšių pacientų medicinos dokumentus. Nustatant šių dokumentų formą, turinį, ir naudojimo tvarką turi būti užtikrinama paciento privataus gyvenimo apsauga.
5.16. Visa informacija apie paciento buvimą Įstaigoje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą turi būti laikoma konfidencialia net ir po paciento mirties. Tokios konfidencialios informacijos saugojimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos teisės aktai. Konfidenciali informacija gali būti suteikta kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą. Asmenims tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikta tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Be paciento sutikimo teisės aktų nustatyta tvarka konfidenciali informacija gali būti suteikta valstybės institucijoms, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą prieš jo valią. Kai pacientas yra praradęs sąmonę ir nėra jo sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui (partneriui), tėvams ( įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tik tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.
5.17. Įstaigoje draudžiama fotografuoti, filmuoti, daryti garso įrašus be įstaigos vadovo raštiško sutikimo.
5.18. Nepilnamečio paciento atstovai turi teisę susipažinti su nepilnamečio paciento medicinos dokumentais, jeigu tai neprieštarauja teisės aktų reikalavimams ir nepilnamečio paciento interesams.
5.19. Naudojant informaciją mokslo ir mokymo tikslais, neturi būti pažeidžiamas paciento asmens privatumas. Pacientų medicinos dokumentuose esančios informacijos panaudojimo tvarką mokslo tikslams nustato Lietuvos Respublikos biomedicininių tyrimų etikos įstatymas, o šios informacijos panaudojimo mokymo reikalams tvarką nustato Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.
5.20. Užtikrinant paciento teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesnė už visuomenės interesus. Už neteisėtą konfidencialios informacijos apie pacientą rinkimą bei panaudojimą atsako teisės aktų nustatyta tvarka. Be turtinės žalos, pacientui taip pat atlyginama ir neturtinė žala.
5.21. Pacientas turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą. Žalos atlyginimo sąlygas ir tvarką nustato Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas, Civilinis kodeksas ir kiti teisės aktai.
5.22. Pacientas privalo:
5.22.1. vykdyti Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme nustatytas paciento pareigas;
5.22.2. kiek įstengdamas suteikti Įstaigos gydytojams informacijos ir pagalbos, kuri pagrįstai yra reikalinga norinti įvykdyti suteikti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas bei nustatyti sveikatos sutrikimo priežastis;
5.22.3. vykdyti Įstaigos gydytojo nurodymus ir elgtis taip, kad netinkami veiksmai nesukeltų komplikacijų, neužtęstų ligos ar kitaip nepablogintų paciento sveikatos būklės;
5.22.4. Įstaigos gydytojui pareikalavus, atvykti į Įstaigą apžiūrai (konsultacijai);
5.22.5. nepažeisti kitų pacientų, Įstaigos personalo, kitų asmenų teisių;
5.22.6. rūpintis savo sveikata;
5.22.7. laikytis asmens higienos reikalavimų;
5.22.8. laikytis kitų teisės aktų reikalavimų, Įstaigos tvarkų ir taisyklių, su kuriomis pacientas supažindintas.
5.23. Pacientui draudžiama:
5.23.1. rūkyti Įstaigos patalpose ir teritorijoje;
5.23.2. atvykti į Įstaigą paslaugoms neblaiviam ar apsvaigus;
5.23.3. laikyti ir gerti svaigiuosius alkoholinius gėrimus;
5.23.4. laikyti ir vartoti narkotines, psichotropines medžiagas ir kitas psichiką veikiančias medžiagas;
5.23.5. turėti su savimi šaunamąjį arba šaltąjį ginklą.

6. PACIENTŲ PERKĖLIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA

6.1. Kadangi Įstaiga neteikia sveikatos priežiūros paslaugų stacionare, Įstaigoje nėra nustatoma pacientų lankymo ir išrašymo tvarka.
6.2. Jeigu paciento tolesnis buvimas Įstaigoje nėra mediciniškai pagrįstas pacientas siunčiamas į kitą sveikatos priežiūros įstaigą. Prieš siunčiant į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, pacientui gydytojas išsamiai paaiškina tokio sprendimo pagrįstumą. Gavęs tokią informaciją, pacientas patvirtina parašu savo ambulatorinėje kortelėje arba kitame medicinos dokumente. Už ambulatorinės kortelės ar kito medicinos dokumento pateikimą pacientui pasirašyti yra atsakingas informaciją pateikęs gydytojas.
6.3. Jeigu Įstaiga negali laiku suteikti pacientui reikiamų paslaugų:
6.3.1. ir pacientas negali savarankiškai nuvykti iki kitos sveikatos priežiūros įstaigos, Įstaiga organizuoja paciento perkėlimą, užtikrindama jo pervežimą į kitą asmens sveikatos priežiūros įstaigą, kurioje šios paslaugos gali būti suteiktos;
6.3.2. ir pacientas gali savarankiškai nuvykti iki kitos sveikatos priežiūros įstaigos, pacientas nukreipiamas į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas, išrašant jam siuntimą ar rekomendaciją.

7. INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA

7.1. Pacientas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo, informacija pacientui pateikiama atsižvelgiant į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškinant specialius medicinos terminus.
7.2. Informaciją apie sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę pacientui ir jo atstovams teikia gydantis gydytojas.
7.3. Gydytojas aukščiau paminėtos informacijos pacientui gali nepranešti tik tais atvejais, jeigu tai pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei arba kai pacientas nustatyta tvarka raštu atsisako šios informacijos. Tais atvejais, kai pranešimas būtų prielaida žalai pacientui atsirasti, visa aukščiau paminėta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos pateikimui pacientui. Atstovui pateikta informacija pateikiama pacientui iš karto, kai išnyksta pavojus, kad jos pranešimas pacientui gali nulemti minėtą žalą.
7.4. Pacientas turi teisę susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose, kuriuos įstaiga privalo pateikti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paciento kreipimosi raštu į įstaigą dienos. Medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti pacientui medicinos dokumentų priima gydantis gydytojas. Apie sprendimo neišduoti medicinos dokumentų priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
7.5. Sveikatos priežiūros specialistai pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų jo medicinos dokumentuose prasmę. Jeigu paciento reikalavimas yra pagrįstas, netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze, gydymu ar slauga, sveikatos priežiūros specialistas per 15 darbo dienų turi ištaisyti, papildyti, užbaigti, panaikinti ir (ar) pakeisti. Sveikatos priežiūros specialisto ir paciento ginčą dėl įrašų jo medicinos dokumentuose ištaisymo, papildymo, užbaigimo, panaikinimo ir (ar) pakeitimo sprendžia įstaigos vadovas.
7.6. Su nepilnamečio paciento iki 16 metų medicinos dokumentais turi teisę susipažinti jo atstovai.
7.7. Pateikus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, pacientui prašant raštu, jo lėšomis įstaiga padaro ir išduoda įstaigos patvirtintas paciento medicinos dokumentų kopijas, taip pat išduoda diagnozės ir gydymo aprašymus. Medicinos dokumentų kopijos išduodamos per 3 darbo dienas nuo prašymo pateikimo, o diagnozės ir gydymo aprašymai per 10 darbo dienų nuo prašymo pateikimo.

8. INFORMACIJOS APIE PACIENTĄ TEIKIMO KITIEMS ASMENIMS IR INSTITUCIJOMS TVARKA

8.1. Konfidenciali informacija gali būti suteikta kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyta tokios informacijos suteikimo pagrindas, naudojimo tikslai.
8.2. Telefonu informacija apie pacientą neteikiama.
8.3. Be paciento sutikimo konfidenciali informacija apie pacientą gali būti teikiama:
8.3.1. įstaigos medicinos personalui, tiesiogiai dalyvaujančiam gydant ar slaugant pacientą;
8.3.2. sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose gydomas, slaugomas pacientas arba atliekama jo sveikatos ekspertizė;
8.3.3. Paciento atstovui, sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams, tiek kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti jeigu pacientas yra iki 16 metų amžiaus arba yra laikomas nesugebančiu protingai vertinti savo interesų;
8.3.4. institucijoms, kontroliuojančioms sveikatos priežiūros paslaugas;
8.3.5. teismui, prokuratūrai, ikiteisminio tyrimo įstaigoms, savivaldybių vaiko teisių apsaugos tarnyboms bei kitoms institucijoms, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai.
8.4. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais (kai reikia pranešti apie nusikaltimą ir pan.) įstaiga konfidencialią informaciją apie pacientą pateikia savo iniciatyva.
8.5. Už konfidencialios informacijos teikimą kitoms įstaigoms ir institucijoms atsakingas įstaigos vadovas. Kiti darbuotojai informaciją apie pacientą gali teikti tik įstaigos vadovo pavedimu.
8.6. Už konfidencialios informacijos tinkamą teikimą kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą ir paciento atstovams pagal įstatymą, kai pacientas yra laikomas nesugebančiu protingai vertinti savo interesų, atsakingas pacientą gydantis gydytojas.
8.7. Įstaiga turimą informaciją apie pacientą šios tvarkos 8.3.2, 8.3.4-8.3.5 punktuose nurodytiems asmenims pateikia ne vėliau kaip per teisės aktuose nustatytus terminus. Teikiamą informaciją apie pacientą pasirašo įstaigos vadovas.
8.8. Medicinos dokumentų nuorašai pateikiami ne vėliau kaip 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, kita rašytinė informacija teikiama ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
8.9. Asmenys, turintys raštišką paciento sutikimą gauti konfidencialią informaciją, norėdami gauti ją raštu turi pateikti raštišką prašymą. Prašyme turi būti nurodyta pareiškėjo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, paciento vardas ir pavardė, prašomos informacijos apimtis. Su prašymu turi būti pateikiamas raštiškas paciento sutikimas suteikti apie jį konfidencialią informaciją. Teikdamas prašymą pareiškėjas turi pateikti pareiškėjo tapatybę patvirtinantį dokumentą. Raštiška informacija asmenims, turintiems paciento rašytinį sutikimą, pateikiama per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Medicinos dokumentų nuorašai daromi pareiškėjo lėšomis.

9. PACIENTO SUTIKIMAS

9.1. Paciento sutikimas išduodamas šia tvarka:
9.1.1. Pacientui teisės aktų nustatyta tvarka atvykus į Įstaigą dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo;
9.1.2. Pacientui išdavus rašytinį sutikimą dėl intervencinių paslaugų.
9.2. Prieš atliekant pacientui invazinę ir (ar) intervencinę procedūrą, privalo būti gautas informacija pagrįstas paciento sutikimas, kad jam būtų atliekama konkreti invazinė ir (ar) intervencinė procedūra. Paciento (jo atstovo) sutikimas išreiškiamas raštu pasirašant įstaigos vadovo patvirtintoje formoje.
9.3. Kai sveikatos priežiūra turi būti teikiama pacientui iki 16 metų ir nuo 16 metų, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, ir nėra jo atstovų pagal įstatymą arba jie atsisakė būti atstovais, arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, ar gauti jų informacija pagrįstą sutikimą laiku paslauga neteikiama – išskyrus būtinąją pagalbą.

10. GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP ĮSTAIGOS IR PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA

10.1. Pacientas, manydamas, kad yra pažeistos jo teisės turi teisę pateikti skundą. Skundą pateikti gali ir paciento atstovas. Nagrinėjami tie skundai, kurie yra paciento pasirašyti, nurodytas jo vardas ir pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, išdėstyta skundo esmė. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi, šiame punkte nurodytų reikalavimų neatitinkantys skundai grąžinami pacientui ir nurodoma grąžinimo priežastis.
10.2. Pacientas skunde privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks skundas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl tokios informacijos, pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.
10.3. Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienus metus, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos.
10.4. Į pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas pacientai turi teisę kreiptis tik nepatenkinti skundų nagrinėjimu įstaigoje.
10.5. Įstaiga, gavusi paciento skundą, jį išnagrinėja ir raštu praneša pacientui nagrinėjimo rezultatus per 20 darbo dienų.

11. DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATOS

11.1. Įstaigos darbuotojai privalo laikytis darbų saugą reglamentuojančių įstatymų, kitų teisės aktų ir norminių dokumentų nuostatų, taip pat atitinkamų higienos ir medicinos normų reikalavimų. Kiekvieno Įstaigos darbuotojo pareiga yra vykdyti Įstaigos darbuotojų saugos ir sveikatos norminių dokumentų reikalavimus ir darbuotojų saugos ir sveikatos norminių teisės aktų reikalavimus, su kuriais jie supažindinti ir apmokyti juos vykdyti, ir kaip galima labiau rūpintis savo ir kitų darbuotojų sauga ir sveikata remiantis savo žiniomis ir vadovaujantis už darbuotojų saugą Įstaigoje atsakingų asmenų nurodymus.
11.2. Konkrečios darbuotojų pareigos saugant savo ir kitų darbuotojų sveikatą bei gyvybę nustatomos Įstaigos darbuotojams, dirbantiems su darbo priemonėmis – darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijose, kitiems Įstaigos darbuotojams – pareigybės aprašymuose.
11.3. Pacientai privalo laikytis bendrųjų darbų saugą reglamentuojančių normų ir nedelsiant pranešti Įstaigos darbuotojams apie aplinkybes, dėl kurių gali nukentėti kiti pacientai ar Įstaigos darbuotojai.
11.4. Už darbų saugą Įstaigoje atsakingas Įstaigos vadovo įsakymu paskirtas asmuo.

12. PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ REGISTRAVIMO IR SAUGOJIMO TVARKA

12.1. Paciento turimi dirbiniai iš brangiųjų metalų, brangūs protezai ir pinigai, pacientui pateikus nustatytos formos rašytinį prašymą paslaugų pacientui teikimo metu gali būti saugomi Įstaigos patalpose. Įstaigos teikiamos pasaugos paslaugos yra neatlygintinės, Įstaiga nėra profesionalus saugotojas ir pasaugos paslaugas teikia tik siekdama sukurti komfortą pacientams.
12.2. Paciento turimi dirbiniai iš brangiųjų metalų, brangūs protezai, pinigai gali būti registruojami ir saugomi tokia tvarka:
12.2.1. sudaromas turimų vertybių sąrašas dviem egzemplioriais;
12.2.2. po kiekvienu egzemplioriumi pasirašo gydytojas, atliekantis procedūrą, ir pats pacientas;
12.2.3. vieną sąrašo egzempliorių paima pacientas, kitas įdedamas į specialų voką;
12.2.4. į voką sudedamos išvardintos vertybės, vokas užklijuojamas, užantspauduojamas ir įdedamas į įstaigoje esantį seifą;
12.2.5. po procedūros pacientui grąžinamas vokas, kurį pacientas atplėšia gydytojo ir dar vieno įstaigos darbuotojo akivaizdoje, sutikrina vertybes pagal sąrašą ir pasirašo tame sąraše, kad vertybes atgavo;
12.2.6. paciento pasirašytas sąrašas įklijuojamas į jo medicininę kortelę ir joje saugomas.

13. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

13.1. Šios Taisyklės įsigalioja nuo jų patvirtinimo dienos.
13.2. Taisyklės yra privalomos visiems Įstaigos darbuotojams, pacientams, jų atstovams ir lankytojams.
13.3. Taisyklės gali būti keičiamos ir/ar papildomos pasikeitus klinikos darbo organizavimui, ar atitinkamiems teisės aktams.
13.4. Taisyklės skelbiamos Klinikos informaciniuose stenduose bei interneto svetainėje www.bioklinika.lt