HematomaHematomatai išsiliejusio kraujo audinyje ar tarp audinių sankaupa, kuri susidaro pažeidus kraujagyslę. Šnekamojoje kalboje hematoma paprastai yra vadinama mėlyne.

Dažniausia hematomų priežastis – lengvos, vidutinio sunkumo ar sunkios traumos. Bet koks kraujagyslių sienelių pažeidimas gali sukelti kraujo išsiliejimą, kuriam kaupiantis ir susidaro hematoma. Vartojant kraują skystinančius vaistus, hematomos gali išsivystyti lengviau ir dažniau, mat šie vaistai pablogina kraujo krešėjimą.

Kaip tai pasireiškia?

Hematomos simptomai priklauso nuo jos dydžio ir vietos. Dažniausi hematomos simptomai yra: skausmas, patinimas, paraudimas ir mėlynos spalvos (palaipsniui besikeičiančios) plotas odoje.

Simptomai, pagal hematomos susidarymo vietą:

• Subdurinės hematomos simptomai: galvos skausmas, neurologinės problemos, sumišimas, traukuliai;
  • Epidurinės hematomos simptomai: nugaros skausmas, silpnumas, žarnyno ar šlapimo pūslės kontrolės praradimas;
  • Subungualinės hematomos simptomai: nagų skausmas, nagų silpnumas ir deformacija;
  • Blužnies, kepenų ar pilvaplėvės hematomos simptomai: pilvo skausmas, šono skausmas.

Kartais net labai didelė hematoma nesukelia jokių simptomų. Pavyzdžiui, jei kraujavimas yra pilvo ertmėje, hematoma plinta laisvoje erdvėje, nespausdama jokių organų ir nesukeldama skausmo ar kitų simptomų. Ir priešingai, maža hematoma, pvz. po nagu, gali sukelti didelį skausmą, nes kraujas išsiplečia į labai ankštą erdvę po nago dugnu ir sukelia šalia esančio nago ir odos uždegimą bei sudirginimą, dėl kurio atsiranda skausmas ir patinimas.

Kaip tai gydoma?

Hematomas atsiradusias dėl sutrenkimų pirmiausia reikia šaldyti, jos dažniausiai palaipsniui išnyksta pačios. Simptominės (esant nestabiliai paciento būklei, stebint šoko požymius ar grėsmė gyvybei) ar tam tikrose vietose esančios hematomos kartais reikalauja medikamentinio ar chirurginio gydymo.

Susirūpinti ir kuo skubiau kreiptis pas gydytoją reikia jei hematomos atsiranda be priežasties arba ilgai nepranyksta. Jos gali įspėti apie rimtas vidaus organų ligas, kraujo ligas ar vitaminų trūkumą.

BIOFIRST klinikoje dirba profesionalūs šeimos gydytojai, kurie pakonsultuos dėl hematomų, paskirs tinkamą profilaktiką ar nukreips tolesniam gydymui.

Šeimos gydytojų sąrašą rasite čia.

Kitos klinikoje atliekamos paslaugos:

Unikali organizmo ištyrimo sistema su „Global Diagnostics“

Fizioterapijos lazerio terapija (BTL-4110 Premium)