Bakterine vaginozeBakterinė vaginozė - makšties uždegimas, atsirandantis dėl makšties bakterijų balanso sutrikimo. Ši liga dažnai painiojama su kandidoze (pienlige).

Makštyje sumažėjus „gerųjų” (lakto) bakterijų, joje prededa dominuoti kitos bakterijos, gyvenančios makštyje. Pradėjus vyrauti anaerobinėms bakterijoms, išsivysto bakterinė vaginozė. „Gerųjų” bakterijų sumažėjimą gali lemti daugybė skirtingų veiksnių, kaip pvz.:

• Netinkama ar per intensyvi higiena;
  • Aktyvus lytinis gyvenimas;
  • Antibiotikų vartojimas;
  • Hormoniniai pokyčiai;
  • Stresas.

Ligą gali skatinti aptemptų drabužių dėvėjimas ar sintetinis apatinis trikotažas.

Bakterinė vaginozė nėra lytiškai plintanti liga. Ja negalima užsikrėsti tualete ar nuo patalynės. Tačiau simptomai gali atsirasti apsilankius viešame baseine dėl chloro buvimo vandenyje.

Kaip tai pasireiškia?

Bakterine vaginoze serga įvairaus amžiaus moterys. Nors liga dažniau nustatoma seksualiai aktyvioms moterims, tačiau ji gali būti diagnozuota ir lytinių santykių neturėjusioms moterims.

Dalis moterų simptomų neturi. Kitoms pasireiškia būdingi bakterinės vaginozės simptomai:

• Balkšvos ar pilkos išskyros iš genitalijų;
  • Nemalonaus („žuvies”) kvapo išskyros;
  • Sudirgimas, niežulys, perštėjimas;
  • Deginimas šlapinantis;
  • Nemalonūs, skausmingi lytiniai santykiai.

Ligos diagnozė įtariama remiantis išvardintais simptomais, o patvirtinama atlikus makšties išskyrų tepinėlio tyrimą ir nustačius didesnį nei normalus makšties pH bei radus indikatorinių ląstelių.

Kaip tai gydoma?

Gydomos tik simptomus turinčios moterys arba besimptomės pacientės, kurioms:

• Planuojamas:operacinis gydymas;
  • Intervencijos atliekamos per makštį;
  • Tam tikrais atvejais planuojant nėštumą.

Gydoma antibiotikais, taip pat gali būti skiriamas gerųjų bakterijų kursas ir/arba preparatai, atstatantys makšties pH.
Taip pat labai svarbu koreguoti veiksnius, galėjusius lemti bakterinės vaginozės pasireiškimą, taip išvengiant ligos pasikartojimo: su ginekologu aptarti higienos principus, dėvėti natūralaus audinio apatinį trikotažą ir kt.

BIOFIRST klinikoje dirba profesionalūs akušeriai-ginekologai, kurie pakonsultuos dėl bakterinės vaginozės, paskirs tinkamą profilaktiką ar nukreips tolesniam gydymui.

Akušerių-ginekologų gydytojų sąrašą rasite čia.

Kitos klinikoje atliekamos paslaugos:

PRP injekcijos (ginekologinėms būklėms)

Lazerinė ginekologija

Genetinių tyrimų programa nėščiosioms